Obsah článku
Dlouhodobě jsme testovali (2015) BMW 520d xDrive (označení F10, což je 6. generace, která se vyráběla od roku 2010 do 2016). Jak u mě obstál tenhle manažerský sedan střední třídy, jak je často nazýván? A doporučil bych jeho koupi?
Vizuální vzhled
BMW 520d (2015) udělá dojem hned na první pohled. Základní bílá barva autu sluší a umožní tak daleko více vyniknout ostřejším liniím. Ještě více auto vynikne, pokud má (stejně jako u testované verze) dodělané prvky v černé barvě – od okenních rámečků, přes masku až po černá 19 palcová litá kola. Nejhezčí pohled na vůz se tak naskýtá z boku.
V roce 2013 prošla faceliftem také přední maska, stejně jako některé prvky interiéru. To relativně osvěžilo dosud velmi konzervativní design.
Ten v některých verzích může působit konzervativně i dnes. Vždy si tak musíte najít na prodávaném autě to, co se vám líbí, to co jej pozvedne na další level ve vašich očích.
Potěší detaily jako osvětlené kliky či adaptivní LED světlomety.
Interiér
Atraktivní je také přístrojová deska, protože ta je v tomto modelu již plně digitální. Těšit se tak můžete na spoustu možností nastavení displeje před vámi se zobrazením toho, co vás zrovna nejvíce zajímá.
Digitální displej je čitelný, i když zrovna u sebe nemáte sluneční brýle nebo vám pálí ze strany okna slunce. Při jízdě v noci ztmavne, aby vás neoslňoval. Pokud navíc přepnete do režimu “SPORT”, celý displej se krásně zbarví do ruda a zvýrazní se důležité údaje – rychlost a otáčky. To vše abyste mohli upustit páru a také se trochu pobavit.
Když už jsem načal režim sport. Celkem zde najdete 3 jízdní režimy. EcoPro, Comfort a Sport. Každý z těchto režimů mírně upraví řízení, plyn i řazení. Mění se také barva a styl digitálního ciferníku.
Pohodlí pro řidiče je nadstandardní. Do sedačky krásně zapadnete a díky elektrickému nastavení dotáhnete pohodlnost k dokonalosti. Nemění na tom nic ani fakt, že recenzovaný model postrádá kožené sedačky, místo toho tu najdete látku s alcantarou. Kombinace je to ale velmi vkusná, prošitá bílou nití a pocit z luxusu nijak nesnižuje. Naopak může mít celkem praktické využití. V létě se na látku nelepíte, v zimě není, dokud se nenahřeje, tak studená.
Pocity z jízdy
Cestování s autem je plynulé, příjemné a čím dál jedete, tím více auto přináší slušný pocit luxusu. Testovaný vůz má 19 palcová kola i tak je hladina hluku a pohodlí perfektní.
BMW celkově řadím mezi spíše tužší auta. Mají zkrátka svůj ráz a vše je pevně dané na svém místě. Přímí protivníci možná budou o něco měkčí, a díry s nimi budou méně citelné, nicméně není to zase tak horké. Auto klouže po silnici obstojně.
BMW 520d (2015) je auto těžké a velké. Na váze má 1630 kg, téměř 5 metrů na délku (4907 mm), šířka 1860 mm i přesto projíždí zatáčkami relativně obratně. O něco horší je to s otáčením nebo nutností manévrovat na menším prostoru. Ale tohle BMW není dělané, aby jezdilo příliš na okreskách a otáčelo se přes dva pruhy v ulicích velkoměsta, tohle BMW je dělané na dálnice a delší cesty, kde nejvíce oceníte konstrukční vlastnosti a pohodlnou uvolněnou jízdu.
BMW 520d (2015) má 8 stupňovou automatickou převodovku. Hlavně na poslední stupeň je až netypicky na diesel tichý.
xDrive pohon na všechny čtyři kola vás zase nenechá ve štychu na horách nebo všude tam, kde pohon dvou kol nestačí. Tady funguje dobře a s kvalitními pneumatikami nebyl na zasněžených cestách nikdy problém.
Motor
Co se výkonu týče, patrně tušíte, že žádný závoďák tohle auto nebude, ačkoliv vysoký točivý moment dokáže auto v nutných situacích pěkně potáhnout. Pokud máte prostředky, patrně sáhnete po šestiválci 535i, nebo rovnou po sportovní verzi M5. BMW 520d proti těmto konkurentům působí jako mladší sourozenec. Turbodieselový čtyřválec má výkon 140 kW / 400 Nm. Na běžné ježdění naprosto dostačující. Pokud se chcete s autem spíše bavit, volil bych jinou motorizaci. Částečně tomu pomůže režim “sport”, ten více vytáčí motor a jízda vám tak může připadat ostřejší.
Jízda v režimu EcoPro je pro mě spíše zbytečná a asi málokdo ji bude pravidelněji využívat.
“Pětková řada” v těchto letech nabízí i živější 3,0litrové šestiválcové vozy 530d a 535d. Dvoulitrový čtyřválec pohání vozy 520d a 525d.
Spotřeba
V posledním měření jsme najeli více jak 4500 km, přičemž kombinovaná spotřeba (dálnice/okresky/město) je 6,8 l. Jízdu jsme volili spíše komfortní. Při ostřejší bychom se dostali nad 7 litrů na 100 kilometrů, naopak na dálnici se můžete dostat až na 5-6 litrů.
70 litrová nádrž vám tak při komfortní jízdě dokáže vydržet přes 1000 kilometrů.
Ke zvýšení spotřeby ale jistě přidají 19 palcová kola. Standardně se totiž jezdí na “sedmnáctkách”.
Zavazadlový prostor
BMW 520d (2015) disponuje 520 litry zavazadlového prostoru. Kufr je dostatečně hluboký, zvládli jsme odvozit 3 složené elektrické koloběžky, vešli se také 3 velké kufry na dovolenou a v jednom případě dokonce i 2 skládací kola.
Sklopení sedaček je netradičně umístěno v kufru, pokud vy vám snad jako mě chvíli trvalo tuhle nezbytnost hledat.
Další postřehy z redakčního testu
- Testované auto má najeto něco málo přes 90 000 km
- S autem už jsme najezdili přes 30 000 Km
Závěrečné hodnocení recenze
BMW 520d Xdrive je skvělý manažerský vůz střední třídy, který nejvíce oceníte na dlouhých cestách.
- Interiér: 7,5/10
- X-factor, vzhled vozu: 7,5/10
- Jízdní vlastnosti a radost z jízdy: 8,5/10
- Provozní náklady: 8/10
Výhody
- Pohodlí – jak jízdními vlastnostmi, tak pohodlnými sedačkami (v látce s alcantarou).
- Slušná spotřeba dieselového motoru.
- Tichý čtyřválcový motor.
- Kvalita zpracování – interiéru i exteriéru. Zkrátka německá preciznost.
- Dostatek prostoru pro všechny pasažéry.
Nevýhody
- Motorizace: Dvoulitrový čtyřválec, pokud máte možnosti, nebo chcete trochu té zábavy, volte raději jinou verzi. Na běžné ježdění však plně dostačující.
- Auto je vcelku široké (1860 mm), což může dělat problémy při parkování.
- Zavírání kufru by mohlo být na tlačítko.
2015 BMW 520d xDrive – cena a specifikace
Cena:
Motor: 2,0litrový čtyřválcový turbodiesel
Výkon: 140 kW/400 Nm
Převodovka: Osmistupňová automatická
Hodnocení bezpečnosti: Pět hvězdiček Euro NCAP
Přímá konkurence?
Může to být Audi A6, zcela jistě to je Mercedes-Benz třídy E, ale také pro Čechy stále trochu exotický Jaguar XF.
Přidat komentář