Co je v životě nejlepší? Otevřená silnice, pádící koně pod kapotou, vítr ve vlasech. To vše si můžete užívat díky vozům známým u nás především jako kabriolety – patří sem ale taky (jen částečně synonymické) roadstery či spydery. Jde zkrátka o vozy, u nichž si během teplé sezóny a za optimálního počasí můžete dopřát krásu otevřené kabiny. Jelikož z principu nejde o zrovna praktická auta, jsou vesměs laděná silně sportovně, elegantně. Jejich devizou má být šarm či síla. V ideálním případě kombinace obojího. Pro dnešní článek jsme vybrali osmero kabrioletů – těch nejkrásnějších, nejnadupanějších… zkrátka osm nejlepší kabrioletů. Které to jsou a co mohou nabídnout? Pojďte to s námi zjistit.
Obsah článku
Nejlepší kabriolety podle naší redakce
1. Mazda MX-5
Mazda MX-5, neboli Miata, jak by řekli Američané, patří ve světě kabrioletů ke klasice. Poprvé ostatně spatřila světlo světa už v roce 1989. Od té doby se dočkala už čtyř generací, a dokonce zápisu do Guinessovy knihy rekordů – a to v roce 2000 jako nejprodávanější sportovní vůz světa. Už k roku 1999 se jí totiž prodalo přes půl milionu kusů.
Mazda MX-5 je nejen krásný kousek. Elegantní, švihácký vůz, který bude ozdobou a pýchou každého řidiče. Těší se taky velkému obdivu a skvělému hodnocení coby auto s opravdu prvotřídními jízdními vlastnostmi. MX-5 tedy není jen na okrasu, ale brázdit s ní silnice je čirá radost. Ne nadarmo v Mazdě mluví o ztělesnění ideje Jinba Ittai – jakéhosi spojení mezi řidičem a vozem.
V základní výbavě Challenge si Mazdu MX-5 můžete pořídit od cca 800 000 Kč. Získáte ji s 16palcovými koly a s 1,5l benzínovým motorem Skyaktiv o výkonu 132 koní. Nejvyšší verze „Revolution Top“ oslní 17palcovými koly a 2l motorem o výkonu 184 koní. Nezdá se to až tak moc, ale Mazda je mimořádně lehký vůz a v této konfiguraci z něj vytáhnete max. rychlost až cca 220 km/h se zrychlením z nuly na sto za 6,3 sekundy. Těšit se tak můžete na pěkně svižnou jízdu, i když o supersportovním výkonu se ještě mluvit nedá.
2. Lexus LC 500 CONVERTIBLE
Se svou specificky dravou přední maskou a říznými liniemi působí Lexus LC 500 nadupaně a divoce. Tyto rysy snad ještě více vynikají ve verzi Convertible – což je kabriolet. A nutno říct, že nejde o falešnou masku. Jde totiž o skutečně extrémní šelmu silnic. Tento kabriolet totiž pohání 5l osmiválec o výkonu fascinujících 471 koní. Díky tomu dosahuje rychlosti atakující hranici 250 km/h a z nuly na sto km/h zvládá zrychlit za 4,3 sekundy. To už jsou proporce sportovního vozu pro hodně náročné zájemce. Tomu ostatně odpovídá cena. Pod 3 miliony si toto vozidlo nepořídíte.
A jak se Lexus vypořádal s transformací sportovního kupé LC 500 na kabriolet? Velmi dobře. Ba přímo skvěle. Vůz vypadá perfektně se staženou, ale i nasazenou plátěnou střechou. Tu můžete ovládat i za jízdy (do 50 km/h) a stažení trvá jen něco přes 10 sekund. Rozhodně však nejde o zrovna prostorné auto. Zadní sedadla jsou spíš na odložení tašky než sezení a kufr… inu, ten má 149 l. Ale u této třídy vozu asi nikdo nečeká v tomto směru zázraky. Není to auto na převážení kutilské výbavy na chatu. V ostatních ohledech je skvělé.
3. Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Už od roku 2007 patří Audi R8 mezi ikonické sportovní vozy. Mnozí o ní snili či sní a všichni se za ní rádi otočí. Audi R8 uspěla i jako kabriolet – respektive spyder, jak vůz označuje samotná automobilka. Ale nebudeme zabíhat do sémantiky. Faktem zůstává, že i bez střechy je R8 špičková záležitost. Ve verzi V10 Performance Quattro ji pohání 10válcový benzínový pětilitr o výkonu fenomenálních 620 koní. Dosahuje rychlosti až 330 km/h, takže už jde bezesporu o poctivý supersportovní vůz.
Tomu ostatně odpovídá i cena. Laškovně řečeno, za každý litr objemu motoru zaplatíte přes milion korun. Cena V10 Performance Quattro začíná tudíž na 5 720 000 Kč. Za tyto peníze získáte super-rychlé a nádherné auto s plátěnou střechou, do kterého se vejdou maximálně dva lidi – a do kufru o závratném objemu 112 l nákupní taška, pokud nekoupíte víc než 10 rohlíku. Ale člověka, který si koupí „Er-osmičku“ nějaké rohlíky určitě nezajímají. Tohle auto je totiž především umělecké dílo.
4. Porsche 718 Boxster T
Jak by se mohl náš žebříček obejít bez legendární značky, jakou je Porsche. Tato německá automobilka už od roku 1931 probouzí touhy milovníků rychlých, krásných, sportovních a exkluzivních vozů. Platí za symbol luxusu a kvality. A samozřejmě nabízí i autíčka bez střechy. Její roadster 718 Boxster. První generace tohoto vozu vyjela z fabriky už roku 1996. Navazovala na tradici Porsche 914.
Boxster má vše, po čem u Porsche toužíme. Vkusnou eleganci a styl, charisma, sílu i spolehlivost. Potěší i komfortním interiérem, kam se vejdou jen dva privilegovaní lidi. Když pořádně šlápnete na plyn, můžete si vychutnat zvuk všech 300 koní, které běží pod kapotou a dokážou vůz hnát rychlostí až 280 km/h. Boxster je báječná záležitost a přitom si ho můžete pořídit už od 1 832 000 Kč. Člověku se plaší peněženka v kapse.
5. BMW Z4 Roadster
Ani BMW by nepřeneslo přes srdce, kdyby nás ošidilo o nějaké to vozítko se sklápěcí střechou. Proto je taky BMW Z4 Roadster, který dokáže naplnit naše romantické tužby po sportovním, nepraktickém voze.
Tento pěkný roadster dobře vypadá a ještě líp jezdí. Potěší ovladatelností a dynamikou. Nabídne i vynikající výkon. Plných 340 koní ukrytých v 6válci – teda při nejvyšší motorizaci. Můžete se však držet víc při zemi a zvolit slabší motor o výkonu 197 koní. Ušetříte tak skoro 600 000 Kč a dostanete se na příjemných 1 071 000 Kč v základní výbavě.
6. JAGUAR F‑TYPE CONVERTIBLE
Jaguar, vzor britské elegance, ušlechtilosti a stylu. Jedna ze značek slavného agenta Jamese Bonda. Jaguar je klasa. O tom nemůže být pochyb. Platí to bezezbytku i pro řadu vozů F-Type, které jsou naprosto nádherné. Snad nikdo neumí vykouzlit u aut tak dokonalé linie a skvostný design jako právě Britové a vozy F-Type Coupé jsou ztělesněním této pravdy. Ale co F-Type Cabrio? Ano, i ty jsou skvostné.
Ladné křivky doplňují mocná 18palcová kola (v základu), kožené prvky a čalounění v interiéru, výkon 300 koní a maximální rychlost 250 km/h. To vše za necelé 2 miliony Kč. Ale můžete si připlatit za ještě mnohem větší porci výkonu, komfortu a možností. V nejvyšší verzi má vůz 20palcová kola a 575 koní! A to už je pořádná jízda.
7. Audi TT Roadster
Do našeho žebříčku se vejde ještě jedno Audi. Zcela upřímně, není to už taková pecka jako R8, ale přesto bychom na něj neměli zapomenout. Samozřejmě mluvíme o Audi TT Roadster. Trošku krabicovitě působící, ale přesto fajn roadster, který nabídne civilnější výkony než R8, ale stále jde o vysoce sportovní záležitost. Vybrat si můžete ze dvou variant benzínového dvoulitru. Konkrétně 40 TSFI, která poskytne 197 koní, anebo 45 TSFI s výkonem 245 koní. Druhý zmíněný motor můžete mít i s pohonem 4×4.
Pochválit lze i hladkou funkci střechy, kterou sklopíte do 10 sekund. Audi TT Roadster pořídíte od 1 189 000 Kč. V rámci našeho žebříčku sice trochu ztrácí na některé oslnivější kousky, přesto jde o parádní vůz.
8. Mercedes-Benz Třídy E kabriolet
Ani na Mercedes bychom neměli v našem výběru zapomenout. Jako vhodný zástupce se nabízí Mercedes-Benz Třídy E kabriolet. Velmi pěkný vůz, který nabídne vysoce sportovní vlastnosti a výkon až 430 koní. A to není málo. To jsme ovšem u nejsilnější verze za nějakých 2,5 milionů Kč. Základní motorizace nabídne něco málo přes 200 koní. Cena pak začíná na cca 1 700 000 Kč.
Přidat komentář