Plug-in hybridy. Vozy se speciálním pohonem, které dokážou nabídnout zajímavé možnosti a výhody a jejich popularita roste. Tento typ hybridů disponuje spalovacím konvenčním motorem na běžná paliva. Ten je doplněn elektromotorem, jejž pohání výkonný akumulátor. Vůz může přecházet mezi oběma režimy fungování a zajistit efektivní provoz. Režimy buď volí samotný řidič podle vlastní potřeby, anebo rozhodnutí ponechá na řídicí jednotce, která je schopná inteligentně nakombinovat ten správný koktejl, aby jízda byla co nejčistší a nejúspornější. V dnešním článku pro vás máme žebříček nejlepších plug-in hybridů současnosti podle naší redakce.
Co umí plug-in hybrid?
Čistě na baterii dokážou plug-in hybridy urazit řádově desítky kilometrů. Není to extra moc, ale na ježdění po městě to obvykle bohatě stačí. Na delší trasy pak vůz sviští na konvenční pohon. Tento typ hybridů můžete nabíjet ze zásuvky, ale dokonce i během jízdy a to buď rekuperací, anebo i z činnosti spalovacího motoru.
Plug-in hybrid tak kombinuje výhodné vlastnosti spalovacích i elektrických pohonů. Je spolehlivý a má neomezený dojezd jako spalovák. Zároveň dokáže být čistý a nízkonákladový jako elektromobil. Nevýhodou je, že na cenovce vozů jsou tyhle benefity docela výrazně znát. Přesto může být plug-in hybrid ideální volbou pro majitele, kteří jezdí nejčastěji po městě. Tu a tam vyrazí i na poněkud delší vyjížďku. Patříte mezi takové a uvažujete o tomto typu vozu? Pak bude náš dnešní článek přesně pro vás.
Nejlepší a nejprodávanější plug-in hybridy v ČR
1. Toyota RAV4 Plug-in Comfort

Nejlepší SUV plug-in hybrid s nejdelším dojezdem podle nás
Velmi zdařilým a žádaným hybridem je SUV oblíbené japonské automobilky Toyota. Model RAV4 okouzlí na první pohled robustním a stylovým designem. Když ho vezmete na projížďku, pod kapotou mu cválá 185 koní a dosáhne na rychlost až 180 km/h při velmi překvapivém zrychlení z nuly na sto za 6 sekund.
Pokud jde o „elektrovýbavu“, Li-Ion akumulátor, který si ukousl část (ale ne zas tak zásadní, pořád zbývá 520 litrů) zavazadlového prostoru, dosahuje výkonu 18,1 kW a může vůz při ECO režimu táhnout jen vlastními silami až 75 km dlouhou štreku. To je hodně slušný výsledek. Úplné nabití je pak možné za 2,5 hodiny (wallbox, veřejné stanice), ze zásuvky za cca 7,5 hodiny.
Do vínku pak RAV4 dostal 9“ multimediální displej a multimediální systém Toyota Touch 2 a 7“ informační displej. Cena za tuto verzi pětidvéřového SUV hybridu je 1 400 000 Kč. Není to zrovna málo, ale vůz zajistí průměrnou efektivní spotřebu 1,3 l/100 km. Při dnešních cenách benzínu… no, nekupte to.
2. Škoda SUPERB iV Plug in

Z téměř domácích luhů a hájů stojí za zmínku plug-in hybrid staré dobré Škodovky. Jde o model Superb iV, který ukrývá konvenční spalovací 1,4 TSI motor o výkonu 160 kW. Ten je posílen elektromotorem s 13kWh baterií. Díky tomu dosahuje vůz efektivní spotřeby v průměru jen 1 l na 100 km! Průměrné emise jsou pak 23 g na km.
S tímto ústrojím dosahuje Superb docela impozantní rychlosti až 225 km/h a zrychlení z nuly na sto za 7,7 sekund. Vybaven je 6stupňovou automatickou převodovkou, která zajistí velice komfortní řízení. Vůz je k dostání ve třech výbavových stupních. Základní Ambition pořídíte od 1 074 900 Kč.
3. FORD KUGA PHEV (Plug in)

Jeden z nejlevnějších plug-in hybridů, zároveň nejprodávanější plug in hybrid v Evropě
Pokud zrovna nemáte na kontě sedmicifernou sumu, a přesto byste chtěli plug-in hybrid, máme pro vás dobrou zprávu. Pokud vám padne do oka Ford Kuga, můžete si ho odvézt domů a možná vám ještě zbydou po kapsách nějaké drobné. Jde o opravdu jeden z nejlevnějších plug-in hybridů – zvlášť pokud se vám podaří dosáhnout na zvýhodněnou cenu 681 900 Kč. Ale i standardní cena je stále velmi pěkná.
Na čistě elektrický pohon s 14,1kWh baterií dokáže vůz ujet něco přes 60 km, což není vůbec špatné. Společně s benzínovým motorem 2,5 Duratec dokáže vůz vyvinout kombinovaný výkon až 225 koní. Spotřeba paliva se přitom pohybuje v průměru kolem 1,0 až 1,1 l na sto km. Tento vůz je tudíž dostupný, ale svými parametry dokáže rozhodně přesvědčit, že není „laciný“.
4. LEXUS NX 450H+

Luxusní SUV plug-in hybrid
Velmi zajímavý plug-in hybrid nabízí i značka luxusních vozidel Lexus z koncernu Toyota. Model NX 450h+ už je hodně svižné a výkonné autíčko. Kombinovaný výkon hybridního pohonu dosahuje až 307 koní a zrychlení z nuly na sto za něco malinko přes 6 vteřin. Dojezd v elektrickém režimu výborných 69 až 76 km.
A kolik za tuhle elektrobenzínovou hračku Lexus chce? V základní výbavě Executive si vůz můžete pořídit už za 1 850 000 Kč.
5. Škoda OCTAVIA iV plug in
Klasická Octavia, ale v moderním plug-in provedení. Mohlo se něco takového vůbec podařit? Ano. Stejně jako v případě Superbu je i Octavia v plug-in verzi povedenou záležitostí. Nabídne kombinovaný výkon 150 kW a spotřebu v průměru 1 l na 100 km. Pod kapotou skrývá 1,4 TSI motor spojený s elektromotorem s Li-Ion baterií. Octavia iV dosáhne maximální rychlosti 220 km/h se zrychlením z nuly na sto za 7,7 sekund. Ve výbavě Ambient je přitom k dostání za „lidovou“ cenu od 859 900 Kč.
6. BMW 330e plug in

Hybrid BMW 330e už je hudbou z poněkud luxusnějších sfér. Tomu odpovídá i výkon. Dosahuje velmi slušných 292 koní. Jde tedy o rychlý a hbitý vůz. Ale pokud sháníte co nejúspornější a nejekologičtější hybrid, tak zas příliš nadšení nebudete. Průměrná spotřeba je 1,6 až 1,9 l na 100 km a emise jsou dvakrát větší než třeba Octavie iV – tedy kolem 40 g na km. Dojezd na baterii je průměrný, kolem 66 km. Základní cena vozu začíná na 1 218 000 Kč.
7. Mercedes GLA 250 e plug-in hybrid
Hybridní SUV od Mercedesu GLA 250 e je dalším vážným kandidátem, o kterém stojí za to uvažovat při výběru plug-in vozu. Spojení spalovacího a elektrického motoru poskytne celkový výkon až 160 kW. Nic oslnivého, ale jezdí to velmi dobře. Čistě na elektřinu se pak můžete vypravit cca 69 km daleko. Solidní výkon. Spotřeba paliva i emise jsou ale spíše vyšší: 1,7 l na 100 km a 38 až 41 g CO2 na km. Vůz koupíte od cca 1 080 000 Kč.
8. Hyundai IONIQ Plug-in

Z levnějšího soudku stojí za zvážení i hybrid značky Hyundai. IONIQ je vybaven motorem 1,6 GDI s elektromotorem a baterií o nepříliš oslnivé kapacitě 8,9 kWh. Přesto s ní můžete dojet až 63 km. Na poměrně slušné úrovni je spotřeba – průměrně 1,1 l na 100 km i emise 26 g CO2 na km. Za 799 000 Kč v základu je to docela pěkné a ekologicky přívětivé vozítko.
Prosím, jak starý je žebříček Plug-in H? Děkuji.