Žebříčky

Nejlevnější elektromobily na českém trhu. Které to jsou?

Fiat 500
Fiat 500 , zdroj: fiat.cz

Přemýšlíte, jak odlehčit planetě i své peněžence v době bezprecedentního zdražování a inflace? Elektromobil zajisté může představovat jednu z možností. I když rostou i ceny elektřiny, cestování na benzín či naftu začíná dostávat rozměry luxusu, který si brzo bude moct dovolit málokdo. Ovšem ani pořizovací ceny elektromobilů nejsou obecně nijak nízké. Přesto už dnes lze najít taky modely, které se cenově blíží konvenčním vozům. Jaké jsou nejlevnější elektromobily na českém trhu? Podívejte se do našeho žebříčku.

Počítejte však s tím, že cena pořízení nejlevnějšího elektromobilu vás bude i tak stát za nový vůz přibližně 450 000 Kč a více.

Levné elektromobily podle naší redakce

1. Renault Twizy

Renault Twizy
Renault Twizy, zdroj: renault.cz

Co si budeme povídat, Renault Twizy je opravdu hodně extraordinérní kousek, který osloví spíše odvážlivce a milovníky nekonvenčních záležitostí. Připomíná spíš jakousi čtyřkolku s uzavřenou kabinou anebo něco, co se zhmotnilo ze sci-fi seriálu. Twizy je ale přesouvadlo zajímavé nejen svým vnějším vzhledem, nýbrž i praktičností. Můžeme se na něj dívat jako na jakési hybridní řešení mezi skútrem a městským autem.

Oproti skútru má Twizzy uzavřenou kabinu, takže můžete jezdit za každého počasí a v každém ročním období – a navíc pojme dva cestující. Oproti i velmi malému autu je pořád výrazně menší, úspornější, hbitější.

Dojezd na jedno nabití je u Twizzy jen 100 km. Zdá se to málo, ale tady se opravdu nepočítá se svištěním po dálnicích a na daleké cesty. Twizzy je městské vozítko a do práce i na nákup vás sveze spolehlivě. Navíc zaparkujete v jakékoli skulině. Velkou výhodou je taky rychlé dobíjení. Z běžné zásuvky naplníte baterii za 3,5 hodiny.

Elektromotor Twizzy má výkon pouhých 17 koní (13 kW), ale stačí to – tedy pokud se spokojíte s max. rychlostí cca 80 km/h. Jasnou nevýhodou je praktická absence zavazadlového prostoru, ale je třeba pamatovat na to, že Twizzy není auto jako takové – spíše upravená čtyřkolka. Tašku s menším nákupem do něj s trochou snahy vmáčknete.

Za toto vozítko zaplatíte od 349 000 Kč.

2. Dacia Spring Electric

Malý městský crossover Dacia Spring Electric je v současnosti patrně nejlevnějším dostupným elektrickým autem na českém trhu. Toto mini SUV přitom nevypadá nijak špatně. Designem neurazí, snaží se stylizovat do typické SUV podoby s až trochu „terénním“ charakterem. Přesto je jasné, že mimo město se tento vůz snadno zadýchá a jedinou džunglí, kterou může brázdit, je ta velkoměstská.

To ale neznamená, že byste nemohli popojet na návštěvu do vedlejší vísky. Dojezd mezi 230 až 305 km vám to jistě umožní. Tím spíš, že rychlým DC nabíjením (na stanici) můžete doplnit 80 % „paliva“ během 50 minut. I s běžným wallboxem můžete vůz nabít naplno za 4,5 hodiny, což je příjemné. Ani zavazadlový prostor o objemu 290 l nezní vlastně až tak špatně. Celkově vzato se jako městské vozítko může Dacia Spring jistě dobře ujmout.

Dacia Spring Electric je nyní k dostání od 454 900 Kč.

3. Fiat 500e

Fiat 500
Fiat 500 , zdroj: fiat.cz

Fiat 500 je naprostá klasika. Původní „Pětistovka“ se stala jedním z nejúspěšnějších vozů všech dob. I když byla výroba modelu ukončena již v roce 1975, v roce 2007 se Fiat 500 dočkal úspěšného znovuzrození. A pak přišla konečně i elektrická verze. Fiat 500e se u nás dočkal řady příznivých až nadšených recenzí. Recenzenti ho neváhali označovat jako „malý vůz s velkým stylem a srdcem“ nebo jako elektromobil, který „dává smysl“. Jiní zase vyzdvihovali hravý a uživatelsky přívětivý důraz na detail.

Elektrickou verzi této klasiky tak bezesporu můžeme označit jako velmi povedenou. Design je stylový, trochu retro, odvážný. Rozhodně dokáže zaujmout, ačkoli určitě ne každého. Výkon až 87 kW (118 koní) je na tak malé autíčko taky až překvapivě slušný. A dojezd? V kombinovaném provozu cca 320 km a v městském režimu až 460 km. Velmi pěkné. Při rychlonabíjení (DC) pak můžete energii na dalších 50 km dobít během pouhých 5 minut.

Objem zavazadlového prostoru je docela skoupý – 185 l. Ale vzhledem k tomu, že jde o mini městské vozítko, nelze čekat zavazadelník zvíci kufru kombíka. Fiat 500e je velmi pěkně vybavený, nabídne typicky italský smysl pro trochu extravagantní stylovost. Není to nejpraktičtější vůz, ale je to velmi pěkný městský elektro vůz.

Fiat 500e můžete pořídit od 629 000 Kč.

4. Škoda Citigo-e

Škodovka byla a je automobilka vyrábějící především „lidová auta“. Zaštítěním koncernem Wolkswagen, jehož název doslova znamená „lidový vůz“, tuto svou odvěkou filozofii pomyslně potvrdila. Jistě, nároky „prostého lidu“ rostou a s tím roste i úroveň a nabídka vozů Škoda. Stále bychom však Škodu obecně neoznačili jako luxusní, ale spíše přístupnou značku. A v této dráze úspěšně jede i první český elektromobil Škoda Citigo-e.

Citigo-e cílí na zájemce o dostupný a praktický městský elektromobil. A daří se mu to velmi dobře. Vůz je prost jakýchkoli výstřelků či okázalostí. Jede na jistotu. Dokonce ani stylem se nesnaží nijak vyčnívat. Citigo-e chce zkrátka zapadnout. Máme to mít Škodě za zlé? Určitě ne. Spíše naopak je fajn, že tu něco takového konečně máme. A oceňují to i čeští zákazníci. Citigo-e je jedním z nejprodávanějších elektromobilů u nás.

Citigo-e iV nabídne přiměřený výkon 61 kW a s 36kWh baterií dokáže ujet na jedno nabití něco přes 250 km. Zavazadlový prostor 250 l je vzhledem k malým rozměrům vozu taky poměrně solidní úspěch. A to vše rámuje víc než příznivá cena. Nové Citigo-e stávalo od 450 000 Kč. Dnes už nelze nové vozy u Škody objednávat, ale Citigo-e lze pořídit za velmi pěkné částky.

5. Volkswagen e-UP!

Volkswagen e-UP! je de facto velmi blízkým příbuzným elektrického vozu Škoda Citigo-e – a nejen proto, že pocházejí ze stejného koncernu, tedy VW. Mají toho společného mnohem víc. Ba dalo by se říct, že jde o téměř totožné klony. Například výkon 61 kW můžete znát i z Citigo-e. Energii pro motor poskytuje baterie o stejné kapacitě, tedy 36 kWh.

Volkswagen e-UP! i Škoda Citigo-e iV jsou opravdu dvojčata. Ale nic naplat… jsou to povedená dvojčata. Nicméně je postihl i stejný osud. Po prodání nákladu automobilky stáhly možnost dalších objednávek. To ale neznamená, že e-UP! není k sehnání. Jestliže jako nový vyšel na něco přes 600 000 Kč, dnes ho s trochou štěstí pořídíte jako ojetinu i skoro za polovic.

6. Nissan Leaf

Nissan Leaf
Nissan Leaf, zdroj: nissan.cz

Nissan Leaf už není elektromobil, který by se snažil na trh útočit jen co nejnižší cenou. Jde o vůz, který osloví i náročnější zájemce. Má karoserii oblíbeného pětidveřového hatchbacku a k dostání je s 39 nebo 59 kWh baterií. V prvním případě činí spotřeba nějakých 171 Wh/km a dojezd ve městě je 270 km. U druhé varianty se dojezd blíží 385 km a vyplatí se, pokud chcete cestovat na větší vzdálenosti. Ale samozřejmě si připlatíte. Cena začíná nad hranicí 1 milionu Kč.

7. Renault Zoe

Menší elektrický hatchback francouzské automobilky Renault s označením Zoe nabídne opravdu stylový zevnějšek a parádní dojezd až 395 km díky baterii o kapacitě 52 kWh. Motor o výkonu až 100 kW neboli 135 koní (ve verzi Intens, v základní verzi Zen je to 80 kW) vás nenechá ve štychu ani při rychlejší jízdě mimo město. S tímhle malým rodinným elektro autem se zkrátka neztratíte.

1 komentář

Klikněte sem pro zanechání komentáře

Oblíbená auta